Amersfoort - Hamburg 422 km

16 juli 2022 - Hamburg, Duitsland

www.camping-stover-strand.de

Hoera, vandaag eindelijk vakantie. Na 10 dagen in quarantaine te hebben gezeten wegens corona, mag ik eindelijk de kruispuntpost weer verlaten en gaan we op vakantie. De afgelopen dagen hebben de kinderen de camper schoongemaakt en ingepakt. Alle boodschappen zijn gedaan. Het klinkt alsof ik al vakantie had, maar niks is minder waar. Het allerliefst regel ik toch alles zelf hoor. Gelukkig kunnen de jongens alles wel zelfstandig en zo kon het dat Abwin vanmorgen vroeg (want corona dus de hele week in Hattem geweest) aankwam en alles al bijna klaarstond voor vertrek. Super gedaan jongens (en meisje :-)

Door de onverwachte situatie van corona vertrokken we een volle week later dan gepland en konden we dus niet de rondreis door Noorwegen maken die we hadden gepland. Het was al fijn dat we de geboekte ferry konden omzetten naar een voucher voor volgend jaar en nu konden we richting het noorden vertrekken zonder vaste reisplannen. Alleen het eerste reisdoel stond vast. We hadden net buiten Hamburg een luxe camping (http://www.camping-stover-strand.de) geboekt.

Om 09;45 uur reden we de Medemblikstraat uit. Het ging allemaal heel voorspoedig en tegen 11:30 uur reden we het schone Klazienaveen binnen. Daar laadden Lans en Joanne de Audi op, terwijl wij het centrum inreden om de laatste boodschappen te doen. Buiten bij de Jumbo, stond een kippenboer, dus Abwin stond binnen 10 minuten op een sappig kippenpootje te kluiven. Daarna reden we terug naar het benzinestation waar Lans en Joanne stonden, om daar gezamenlijk de lunch te gebruiken. Het is allemaal nog een heel klein beetje wennen zo met z’n 6-en in de camper, maar het gaat allemaal wonderwel goed.

Na de lunch rijden we snel verder en het idee ontstaat om onderweg in Bremen te stoppen. In het verleden zijn we hier eerder geweest en we weten dan ook dat Bremen een leuke stad is. Al snel zien we een mooi parkeerplekje voor de camper. Lans en Joanne zijn al snel op de hoogte van ons plekje en met z’n allen lopen we de brug over, de stad in. Daar kopen we eerst maar eens een lekker ijsje. Tijd voor vakantie. De zon schijnt, het is niet heel warm (graadje of 19) en we lopen zo de gezelligheid in. Het is gezellig druk in de stad en we verwonderen ons (opnieuw) over de leuke straatjes en oude gebouwen. Dan kopen we gezellige ‘schnoor-klutten’ een soort van bolletjes van hazelnootschuimgebak. Dan is het alweer de allerhoogste tijd om door te rijden. Het is nog een pittige reis en pas tegen 19 uur komen we op de camping aan. Daar is een blik soep zo opgewarmd en hoewel het niet zo warm is, besluiten we buiten te eten om het vakantiegevoel te verhogen. Na het eten lopen Abwin en ik naar het dijkje. Daar zien we de rivier. Het is hier prachtig. De kinderen gaan op zoek naar een volleybalveldje en wij denken; yes de vakantie is echt begonnen!