Warschau - Krakau 295 km

27 juli 2020 - Amersfoort, Nederland

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan, want we hebben grootse plannen. Eerst willen we naar de andere kant van de stad om naar de action te gaan. Abe slaapt wel heel slecht en met een luchtbed kan hij misschien op de tafel de slaap vatten. Een half uur later en een luchtbed rijker, rijden we door naar onze huis-supermarkt de Lidl. Dan met gezinde spoed dwars door de stad naar het zuiden, want we willen ook nog een nieuwe accu laten installeren. Dat is in een ogenblik voor elkaar. Opgelucht kijken we elkaar aan want nu kan onze reis van 290 km naar Krakau beginnen. Pfff, het is wel een eind hoor! Tegen 16:45 uur komen we aan bij de camping (het beloofde zwembad is overigens buiten gebruik), die overigens verdacht veel Nederlanders heeft staan. Die spreken we verder niet, na al dat zitten, ben ik wel toe aan een wandeling. Naast de camping ligt een prachtig park en Molly vindt het er heerlijk. Aan de andere kant van het park ligt een restaurant dat er verdacht prettig uitziet. We besluiten hier een hapje te gaan eten. Mart toont trots zijn vertaalapp, daar waren we blij mee,want ook hier is geen Engelse kaart. Lans en Mart kozen vervolgens voor ‘ varkensvleugels’ ! We moesten er erg om lachen.  Mart vond de fricandeau (want dat was het) heerlijk! Lans vond het matig,  maar je wat wil je ook als je varkensvleugels bestelt!
De rest van de avond ging snel voorbij