Warschau

26 juli 2020 - Krakau, Polen

Prima camping, naast een park

Heerlijk, zondagmorgen. Tijd om rustig met de hond te gaan wandelen. Vandaag reizen we niet verder en dat maakt alles net iets meer ontspannen.
Dat is maar goed ook, want gisteravond kwam er, geheel tegen alle strenge regels in, ineens een bus vol met toeristen aan om 22:30 uur. Vervolgens moesten al die mensen naar het toilet en zo, en ook moesten er tentjes worden opgezet. Vervolgens vertrokken ze vanochtend om 07 uur weer.
Maar goed, ochtendstond heeft goud in de mond, in dit geval van een graadje of 24 dus Molly en ik wandelden naar het fittness-centrum, langs de voetbalvelden. Ik deed mijn oefeningen op de apparaten die daar stonden en daarna een heerlijk ontbijtje gemaakt voor alle uitslapers van vanmorgen. Daar was Lans er niet een van, want die was zijn tent al uitgebrand vanmorgen vroeg.
De hele ochtend lummelden we wat bij de camping en na het eten namen we de camper om in Warschau naar het museum van de opstand te gaan. Vorige keer dat we hier waren, vonden we dat een heel mooi museum dus de verwachtingen waren hoog gespannen. Het begon al goed. We konden de camper precies om de hoek bij het museum min of meer in de schaduw parkeren. Bij aankomst stond er een strenge meneer. We moesten eerst handen desinfecteren, daarna mondkapje op, vervolgens werd van ons allen de temperatuur opgenomen en daarna mochten we in de rij plaatsnemen om het museum binnen te komen. Nou, dat verpest de zin wel een beetje moet ik zeggen. Gelukkig liep het aardig door en 10 minuten later stonden we binnen, om er vervolgens achter te komen dat ze alle Engelse vertalingen hadden uitgezet omdat ze geen toeristen uit het buitenland verwachtten. Tja, ons Pools is nooit wat geworden dus we liepen wat verdwaald door het mooie museum, kregen het warm in onze mondkapjes en hielden het na een uur wel voor gezien.
Terug op de camping keerde de rust weer. Ik kookte een eenvoudige maaltijd en ‘s avonds liepen Abwin en ik nog even samen een rondje door de tuin. Ook luisterden we een dienst van Jurjen ten Brinke over hoe je in het leven gaat staan als je van Jezus bent.