Weekend Emmen

15 april 2019 - Amersfoort, Nederland

Om het seizoen af te trappen in 2019, hadden we het voornemen om maar eens naar het bekende dierenpark 'Wildlands'  in Emmen te gaan. Hoewel de oudste niet mee kon vanwege zijn werk, gingen we toch een weekendje er tussenuit.

We vertrokken op vrijdagavond richting Emmen. De reis van ongeveer 120 km verliep heel voorspoedig en we waren dan ook al rond de klok van 20.30 uur op de camperplaats in Emmen. Een prima plekje, hoewel het treinstation wel erg dichtbij was.

De volgende ochtend, na een stevige wandeling met de hond, reden we richting het centrum. We hadden kaartjes voor Wildlands, maar wilden eerst de dag beginnen met een lekkere kop koffie en een stuk gebak. Je bent tenslotte uit, of je bent het niet nietwaar? La Place had een wereldaanbieding, dus een uurtje later togen we met een volle maag richting het dierenpark. In de media was het al bekendgemaakt, het is niet druk in het prachtige park. Ik begrijp er niets van. Het is prachtig, de dieren hebben alle ruimte en het voelt on-nederlands groot aan. We vermaakten ons prima voor een dagje.

Aan het einde van de dag vertrokken we naar Drachten. Daar stonden we aan de jachthaven op de camperplaats. Een prachtige plaats, direct aan het water. We konden de 'son in de see sien sacken'. Het was relaxed en gezellig. Ik verloor glansrijk met een potje Yathzee die avond, maar we hadden de grootste lol.

Zondag gingen we eerst naar de kerk in Drachten, daarna reden we door richting Joure. Daar stonden we aan een klein meertje, samen met wat duikers. De zon scheen en hoewel het nog wat frisjes was, dronken we lekker koffie op de picknickplek aldaar. De hond mocht even lekker rennen en wij hadden het gevoel dat we al minstens een week op pad waren.

Na de koffie reden we langzaam richting het zuiden. We hoopten wat van de tulpenroute mee te kunnen pikken. Die zou de week erop pas beginnen, maar ach, wat is nou een week he? Nou precies genoeg om geen tulp in bloei te zien! We probeerden het echt, reden een stuk van de tulpenroute, maar na een poosje hielden we het voor gezien. Deze omgeving was te mooi om ons er druk over te maken. We reden richting Ketelhaven en zakten, via Kampen, Biddinghuizen en Zeewolde de weg langs het water weer af richting Amersfoort.

Rond 16 uur waren we weer thuis. Een geslaagd rondje voor het eerst dit seizoen. Ik heb nu al zin in de volgende keer!