19 juli St. Malo – St. Briac sur Mer 10 km

19 juli 2023 - Saint-Briac-sur-Mer, Frankrijk

Slapen: https://www.camping-saint-briac.com/en/home/

Toen Abwin vanmorgen bij de receptie ging informeren of we met de bus naar het centrum konden, kreeg hij de wind van voren. Jullie hebben een tentje opgezet en dat mag NIET! Duidelijke taal. Dit betekent dus een verandering van plannen. Want, waren we eerst nog van plan geweest om nog een nachtje extra te blijven, nu gaan we toch een eindje verder, want dan kan Abe zijn tentje in ieder geval opzetten.

Toch nog even ‘een zwemmetje’ doen?, vroegen Abe en ik ons af. Hmm, best een moeilijke vraag, want het water is koud en de buitentemperatuur is nu 16 graden. Nou ja, niet te lang over nadenken, gewoon maar ff doen, dachten Abe en ik.

Zo kwam het dat we raar werden aangekeken dat wij, als enigen zonder swimsuit, een plons namen in de ijskoude zee. Na een aantal minuten werd het zowaar nog een soort van lekker.

Terug bij de camper, moesten we de wc nog legen, maar het was een gekkenhuis bij de verzorging. Iedereen stond schots en scheef en het was een bende. Wij haalden de wasmachine leeg (want dat hadden we ook nog ff gedaan),  leegden de wc en maakten dat we uit dat kippenhok wegkwamen. Op naar St. Malo. Tankjes deden we op een nabij gelegen camperplaats in Plehedel.

Daar hadden ze een prima parkeerplaats met gratis buskaartjes voor wie naar de stad wilde. Goed geregeld hoor. We waren binnen een korte tijd in de stad. Een heel oud uitziende stad, die feitelijk na WOII helemaal opnieuw is opgebouwd, omdat de stad was platgebombardeerd. Het doet hier echt Mediterranees aan. Palmbomen, veel bloemen, veel Bretonse streepjes, crepes, galettes, al dat soort zaken. Erg goed voor ons vakantiegevoel allemaal. We liepen door het stadje, kochten een lekkere galette (soort volkoren pannenkoek), en gingen toen naar de stadswallen om de omgeving goed te kunnen bekijken. Het water is helder blauw, de eilandjes zijn mooi en de rotsen zijn ruw. Al met al dus een geweldig gezicht. Ik maakte heel veel foto’s. We liepen over zand naar het fort, dat bij vloed alleen met de boot bereikbaar is. Nu konden we de stad van buitenaf fotograferen. De jongens sprongen van rots naar rots. iedereen had het leuk.

Abwin ging iets eerder terug naar de camper. Hij had een afspraak via teams vandaag. Om 15 uur vertrokken we vanuit St. Malo en reden een slordige 10 km naar Dinan. Nu zitten we op een kostelijk plekje op een schone en leuke camping. Tot nu toe, vind ik de vakantie erg geslaagd. Het is zowel afwisselend als ook erg mooi. Ik wil nog wel een week of 2 zo doorgaan.