Maandag 24 juli Brest – Concarneau 94 km

24 juli 2023 - Concarneau, Frankrijk

Slapen: https://www.google.com/search?q=camperplaats+plage+de+kerneuc&rlz=1C1VDKB_nlNL1046NL1046&oq=camperplaats+p&aqs=chrome.0.69i59l3j69i64j69i57j69i60l3.7072j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#rlimm=15415830472443291852

Vanochtend regende het alweer. Het lijkt hier wel een constante factor te zijn. Het regent niet hard hoor, het is meer een soort neervallende nevel. Maar ja, je wordt er wel nat van. Ik vond het dus erg fijn dat ik de hond kon uitlaten terwijl het even een kwartiertje droog was. Nu hebben we internet erop nagekeken; zodra je het binnenland in schijnt te komen, wordt het droog. Nou, dat gaan we graag beleven vandaag. Maar voordat we dat doen, moeten we eerst terug naar de Troc (kringloop) van afgelopen zaterdag. We hebben spijt dat we toch niet die grotere kopie van een kandelaar hebben meegenomen, dus die gaan we nog halen. Als we er eenmaal zijn, blijkt er ook een goede Indiase spiegel op ons te liggen wachten. Nee nog beter, er liggen er twee! En laat die ene nou net een tientje goedkoper zijn dan die andere! Tja, en als je dan Luteijn heet, en precies weet dat je die donkerbruine spiegel wil, in plaats van die kersenkleurige, tja, dan gooi je je beste Frans er nog eens tegenaan, je meest charmante glimlach en dan denkt zo’n Frans meneertje; die toeristen, zijn hartstikke gek, laat ik ze dat tientje korting maar geven. Woehoeeeee!

Blij trekken we, na de koffie, weer verder. We willen vandaag eerst langs Quimper (spreek uit: Kemper)en laten ze daar nou ook een Troc hebben! Tja, we hebben een zwaar leven, ik geef het toe, dus ook hier gaan we langs. We zijn er wel een uurtje voordat de winkel opengaat, dus we lunchen wat uitgebreider en kopen daarna nog even vleeswaren bij de (gruwelijk dure) speciaalzaak aan de overkant. Eenmaal binnen bij de Troc, valt mijn oog op een borstbeeld van een schnauzer. Aiiii, die kunnen we natuurlijk niet laten liggen. Gesteund door het succes van vanmorgen, probeert manlief nog wat korting te bedingen, maar helaas pindakaas dat gaat hier niet lukken. Wel krijgt hij een gezellig praatje waar hij niet meer vanaf lijkt te komen. Nou ja, wij zijn toch blij met ons beeld.

We rijden het centrum in en na wat gezocht te hebben, kunnen we de camper veilig parkeren. Molly blijft lekker slapen in de camper en wij lopen de stad in. Daar nemen we het toeristentreintje. We waren het al een paar keer eerder in andere steden van plan geweest, maar THIS IS THE MOMENT….

Ehhhh ja, volgende keer misschien eerst ff checken of de stad groot genoeg is om met een treintje rond te rijden. Nu reden we 3x langs hetzelfde punt en op het einde probeerde de chauffeur nog wat tijd te rekken door extra langzaam te gaan rijden. We weten het zeker; hier hebben we alle hoogtepunten wel zo’n beetje gezien.

Als we terug zijn bij de camper, is het al bijna 17 uur. De dag is omgevlogen. We rijden nog een half uurtje en dan komen we aan bij onze slaapplek van vandaag; een camperplaats bij Plage de Kerneuc (in de buurt van Concarneau). Een mooie plek, inclusief gras op 100 meter afstand van het strand. Heerlijk. Na ons bordje macaroni, lopen Abwin en ik nog even romantisch naar het strand. De zon schijnt over de golven, we maken wat foto’s, Molly loopt gelukkig te wezen en wij? Wij hebben nog steeds vakantie!