Katowice - Vernoverice 250 km

1 augustus 2020 - Vernéřovice, Tsjechië

Prima nederlandse camping. Aardige mensen

Verbazingwekkend genoeg heeft niemand last gehad van het geluid van de snelweg vannacht. Dat is fijn, want nu heeft iedereen weer energie voor vandaag. De jongens willen naar Legendia vandaag, het pretpark hier. Abwin adviseer me om ff brood te kopen voor de jongens in het winkeltje bij de receptie, terwijl hij gaat betalen. Ik zoek en zoek, ruk aan de deur op een plek waar ik denk dat het is, maar niks hoor. Ik loop naar de receptie om te vragen hoe laat het winkeltje opengaat. Al bij de deurmat begint de dame van de receptie te roepen dat ik geen stap meer mag verzetten. Okeeeeeee!
Ik stel vanaf de deurmat mijn vraag maar dan blijkt dat ik aan de deur van het restaurant heb lopen trekken. Dom dom.
Gauw wegwezen hier lijkt het beste idee.
We zetten de jongens af bij het pretpark en rijden zelf door naar een grote Tesco. Heerlijk uitgebreid doen we de boodschappen voor het weekend. Ik koop ook nog een broek en twee shirts voor mezelf. Daarna gaat Abwin ff aan het werk terwijl ik de enorme stopping mall verken.
Ik koop wat broeken voor de jongens in de uitverkoop en dan is het alweer tijd om naar de camper terug te gaan. we rijden terug naar het meer bij de camping en laten eerst de hond maar een lekker stukje rennen. Daarna eten we een opgewarmde pizzapunt en doen nog wat kleine uitzoek dingetjes. Dan is het alweer tijd om de jongens op te halen. We moeten tenslotte nog 3 uur rijden vandaag. We willen naar een natuurgebied in Tsjechie. Daar zijn we jaren geleden ook geweest. Het staat bekend om zijn bijzondere rotsformaties. Onderweg gaat ineens de motor van de camper gek klinken en begint er een lampje te branden. Nee hè, de motor geeft een storing en we moeten nog zeker een uur rijden. We doen wat uitzoekwerk en besluiten dat het verantwoord is om wel door te rijden naar de Nederlandse camping die we in gedachten hadden. Pas rond 20:15 uur komen we, totaal verreisd aan. We krijgen een hartelijke ontvangst en een uitgebreide rondleiding en pas rond 21:30 gaan we de camper in. De avonden zijn hier kort, het is al vroeg donker en omdat we hier wat hoger zitten is het ook al vroeg koud hier. Wel fijn, want we hebben het nog geen nacht te warm gehad. Tot morgen.