Vernovice - Adrspach 20 km

2 augustus 2020 - Verê, Brazilië

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan. Het is zondag en dat betekent dat we niet veel hoeven vandaag. Toch houden de motorgeluiden ons flink bezig. Want, wat gaan we er morgen over horen? En wat willen we eigenlijk nog doen deze vakantie. In de ochtend draai ik een wasje en drinken we uitgebreid koffie. Dan besluiten we, ondanks de campergeluiden, toch maar naar Adrspach te gaan. Ja, we weten dat we om moeten rijden wegens wegwerkzaamheden en nee we weten niet wat dit zal betekenen voor de motor, maar goed, we zijn hier speciaal voor gekomen.

Na de lunch vertrekken we dus vol goede moed van de camping. Pfff, dat hebben we geweten zeg. De afstand zou zo’n 15 km bedragen, maar om de haverklap kwamen we borden tegen dat verder op de weg zich bruggen bevonden van 2,5 mtr hoogte. In totaal moesten we wel 4 x een andere weg zoeken. Dat betekende ook steeds bergje af (=prima), maar ook bergje op (= niet zo prima – enorme witte rookpluimen).

Het voordeel was wel dat we nu iets later op de middag aankwamen in het super toeristische Adrspach. Wat een hoop mensen hier zeg. De camping eigenaar had ons hiervoor al gewaarschuwd, maar tjonge dit had ik niet verwacht. In heel Polen is het steeds bijzonder rustig op plekken waar je normaal veel mensen tegenkomt. De meeste Polen houden bijzonder goed rekening met alle corona maatregelen. Nou, niet dus. Ze zaten gewoon met zijn allen hier!

We kopen kaartjes en gaan het park in. Prachtige rotsformaties in alle vormen en maten komen we tegen. We maken de mooiste foto’s en het is, behalve best heel warm, ook ontzettend mooi en bijzonder. Na verloop van tijd houden Abwin en ik het voor gezien. Er is nog een extra route die de jongens wel zien zitten. Wij gaan vast terug naar de camper, waar Molly op ons zit te wachten. De jongens lopen als 3 berggeiten fluitend naar boven.

Rond etenstijd zijn we weer terug op de camping. Precies op tijd, want het begint een beetje te regenen. Voor de komende dagen is er slecht weer opgegeven. Nou ja, we moeten morgen toch naar de garage, dus dan missen we daar in ieder geval weinig.

’s Avonds luisteren we naar een preek van Jurjen ten Brinke over ‘Wie is God’.