Vrijdag 14 juli Kampen-Amersfoort-s Hertogenbosch-Gent - 280 km

14 juli 2023 - Gent, België

Slapen: https://visit.gent.be/nl/overnachten/kampeerautoterrein-driebeek

Het jaar is omgevlogen. Het lijkt nog maar kort geleden dat we met de camper naar Zweden gingen, maar er is heel veel gebeurd in de achterliggende periode. Na een zware tijd van verbouwen en heen-en-weer reizen tussen Amersfoort en Kampen zijn we nu, na 3 maanden klussen in het huis, toe aan de vakantie naar Bretagne. Eindelijk, zou ik bijna willen zeggen, want deze reis zouden we eigenlijk in 2020 (het jaar van corona) al hebben ondernomen.

Het is eigenlijk een gekke tijd. Aan de ene kant komt aannemer Cor nog vrolijk om 8 uur ons huis binnengestapt. Aan de andere kant, is het tijd om de camper van stal te halen, helemaal vol te stouwen, zodat we om 13 uur kunnen vertrekken. Om met de woorden van Abwin te spreken, gaan we weer op z’n ‘Luteijns’. Dat houdt in dat we vanaf Kampen eerst naar Vathorst zullen rijden, om de plantenbak (die onze huurders niet op het balkon wensen te hebben) in de Audi te hijsen. Daarna rijdt Lans terug naar Kampen met de Audi, terwijl wij de bestemming ‘s Hertogenbosch intoetsen op onze navigatie. We moeten namelijk ook nog even wandplaten voor onze badkamer uitzoeken. Na een enorme file (en het ontwijken daarvan :-) ), komen we aan bij Benacci. Gelukkig hebben ze een goed alternatief voor de wandplaten die we eerder bij een andere zaak uitzochten en met een goed gevoel rijden we richting de snelweg om een uur of 17. Helaas is de file nog altijd niet opgelost en omdat we naar Gent willen, en dat nog altijd 1,5 uur rijden is, besluiten we om op een industrieterrein eerst maar een bordje verse pasta naar binnen te schuiven. Verkwikt vervolgen we onze reis, om vervolgens pas om 20.45 uur aan te komen bij de camperplaats in Gent. natuurlijk is deze inmiddels allang vol en omdat het kan, plaatsen we onze camper pontificaal aan de buitenkant naast de afgesloten camperplaats. Zo, wij staan! De mannen kletsen even gezellig in de camper. Ik maak vast een ommetje met de hond. Aan het einde van de avond, maken de jongens nog even gebruik van de fitnessapparaten die hier in het speeltuintje staan. Daarna wordt, clandestien, de tent opgezet en is het eindelijk tijd om te gaan slapen.