Walbrzych

4 augustus 2020 - Amersfoort, Nederland

Vanochtend keken we naar buiten en werden er sip van. Op het braakliggende terrein was toch al weinig te beleven, maar de regen kwam nog steeds met bakken uit de hemel. We regelden dat de grijswater tank werd geleegd en daarna pakten we de huurauto om naar de supermarkt en de action te gaan. Bij de Tesco (supermarkt) kocht Lans een hele leuke trui en een winterjas voor een prikkie. Hij, als arme student was er superblij mee. Het is ook echt een leuke jas.

Daarna gingen we door naar de Action (wat hadden we toch zonder deze winkel gemoeten deze vakantie?). Daar kochten we kleine koffertjes. We hadden inmiddels veelvuldig contact gehad met de alarmcentrale en het was redelijk duidelijk; zij konden ons niet helpen aan een huurauto die we in Nederland zouden mogen inleveren. Abwin was dus aan het zoeken geslagen. Na veel zoeken kwam hij terecht bij een verhuurbedrijf in Dresden. Dat zou betekenen dat hij en Lans 250 km (enkele reis) moesten afleggen om met het huurautootje van de buren, de grotere auto op te halen die ons thuis zou kunnen brengen. Rond 15.00 uur vertrokken de mannen. Wij bleven met zijn drieën achter. Toen het donker begon te worden, stond er ineens een hert recht voor de camper! Tja, dat gebeurt alleen in Polen, dachten wij.

Ik was blij toen de mannen ongedeerd terug waren mét de huurauto. Ik had in de middag voor iedereen een koffertje ingepakt met alle noodzakelijke spullen.

Morgenochtend vertrekken we hier vandaan. Het zal een lange reis worden, maar van de gedachte dat we morgenavond weer in ons eigen bedje zullen liggen, kan ik op dit moment heel blij worden!