Zondag 23 juli Brest

23 juli 2023 - Brest, Frankrijk

Vanochtend hoefden we niet veel. Omdat we op een camping staan, is alles optioneel. Als gevolg daarvan hebben we ongeveer niks gedaan. Iedereen zat heerlijk achter een scherm, of achter een boek. Ik heb wat geknutseld en ‘s middags hebben de jongens voor de vorm 10 minuten gezwommen. De hele dag regende het af en aan en het kwik kwam niet boven de 19 uit (om het positief af te ronden). Toen het droog werd aan het einde van de middag, liep ik nog een rondje. Een meter of 300 bij de camping vandaan, was er een mooi uitzicht over de baai van Brest. En ja, het is mooi, maar ja, het is het zoveelste mooie uitzicht over zee. We worden langzaam maar zeker ‘uitzicht-moe’ .

Na een bordje met rösti, kipfilet en doperwtjes, is het tijd voor de kerkdienst. Vanochtend is ds. Poot in Kruispunt dus die luisteren we. Hij is een beetje warrig, maar de boodschap van het verhaal is duidelijk: Jezus is God! Daar kunnen wij alleen maar ‘ Amen ‘ op zeggen.