Zondag 30 juli Chartres – Rouen 134 km

30 juli 2023 - Rouen, Frankrijk

Slapen: http://leclosnormand-camping.fr/

Vanmorgen startten we rustig op. We gaan vandaag richting Rouen, maar we hebben gisteren natuurlijk al een hele dag gewonnen door zover door te rijden, dus we doen het kalm aan. We pakken de chocolade croissantjes uit de kast en beginnen eerst maar eens met een lekker ontbijtje. Dan kom ik erachter dat er op zondagochtend een brocantemarkt is in Rouen tot 13 uur. Ai, dan moeten we opschieten. We rijden de 140 zeer relaxte kilometers (want snelweg) naar Rouen. Daar aangekomen, willen we graag zo dicht mogelijk bij de markt parkeren, maar dat is nog niet eenvoudig. Abwin en Abe buigen zich over die taak. Mart en ik duiken gelijk de markt op. Het is er erg druk. We zien helaas niet veel bijzonders, maar de sfeer hier is wel heel leuk en Frans.

Als iedereen weer bij elkaar is, scoren we nog een lunch, die we gelijk lekker verorberen en dan gaan we langzaam terug naar de camper. Maar niet voordat we natuurlijk de enorme kathedraal en de oude binnenstad hebben bezocht. Alles ademt hier grootsheid en ouderdom. We genieten volop. Het is hier erg toeristisch en als ik verzucht dat het best lastig is om de hele kathedraal te fotograferen omdat ie zo groot is, zegt een mevrouw achter me; moeilijke he? We lachen samen en stellen vast, dat dit de problemen van vakantie-vierend Nederland is.

Als we eenmaal in de camper zitten, zoeken we een camping op ten zuidwesten van de stad. Daar aangekomen, blijkt half Nederland hier een overnachting te boeken. Nou dat boeit ons niks. Wij gaan lekker jeu-de-boulen en zwemmen