Dinsdag 3 augustus Bled –via Villach - Feriëndorf Sattelbogen (Lans) 442 km

3 augustus 2021 - Sattelbogen, Duitsland

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan. Na de koffie, checkten we uit bij de heerlijke camping om aan onze terugreis te beginnen. Eerst nog even de tankjes geleegd en gevuld en toen met gezwinde spoed naar de Lidl want ik ben ernstig verslaafd geraakt aan het bruinbrood van deze winkel.

Rond de klok van 11 reden we de snelweg op. Het ging allemaal redelijk voorspoedig. Bij de tunnel was er maar een wachttijd van 12 minuten en ook bij de grens ging het best snel allemaal. Toen reden we ineens weer in Oostenrijk. Wat is het hier toch prachtig, hoewel het weer niet heel geweldig is. Rond de klok van 12 uur komen we aan in Villach. Geweldig. Daar laten de jongens zich nogmaals testen, zodat we met de juiste papieren Duitsland in kunnen. Daarna reden we snel door naar Salzburg. Toen we rond de klok van 15 uur bij Salzburg stonden, gingen we overleggen. Toch zonde om nu al te stoppen met reizen, vonden we allemaal. En, zou het toch een leuk idee zijn om Lans nog te bezoeken, nu hij met de familie Korevaar in Zuid Duitsland zit?

Een telefoontje later was het besluit genomen. Zoals het er naar uitzag zouden we rond 16:30 uur aankomen bij Lans. Oeps, dat bleek een forse fout. We hadden het verkeerde adres ingetypt en daar kwamen we pas achter, toen Lans ons een pin-point stuurde van waar we konden parkeren. Het werd een bijzonder lange, zware en bochtige rit, waarbij we echt op ons tandvlees de reis afmaakten. We kwamen precies om 18:30 uur aan bij het vakantiepark in Sattelbogen.

De familie Korevaar was snel gevonden en we werden aller hartelijkst ontvangen met een lekker bord macaroni en vers gebraden broodjes hamburger. Na het eten lieten wij ons de koffie goed smaken, terwijl de kids gingen volleyballen. Echt heel leuk en gezellig.

Rond 21 uur stelden de ouders van Joanne voor om de camper een straatje verderop, bij een verlaten hotel te parkeren. Het weer was steeds een beetje dreigender geworden en we maakten het niet veel later voordat we de camperplek opzochten. De jongens kwamen iets later, en nadat we erom hadden gevraagd, kwam Lans ook nog even iets bij ons drinken, om ff bij te kletsen.

Toen kwam deze lange, lange, zeer lange dag ten einde. Nu snel naar bed, want morgen hebben we nog een lange rit voor de boeg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl