Walchady - Warschau 194 km

25 juli 2020 - Warschau, Polen

Geweldige camping

Nou daar was geen woord van gejokt. De feestelijkheden gingen tot vannacht 01:00 uur door en vanmorgen begon ‘het feest’ al weer vroeg. Wij wilden alleen maar weg hier. Toen we van de camping af reden namen we een andere afslag en kwamen zeker langs 5 beter uitziende campings. Nou ik wilde alleen nog maar vertrekken. Die hele meren kunnen mij gestolen worden. Toch jammer, want vorige reis waren het juist de meren die we zo prachtig hadden gevonden.

De reis verliep zeer moeizaam. Erg veel file en wegwerkzaamheden zorgden ervoor dat we pas rond 15 uur aankwamen bij Warschau. We programmeerden de dierentuin in, want na gisteravond vonden w e het leuk om die in het echt te zien. De film was namelijk gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Het eerst ingevoerde adres leidde ons naar het Canadese consulaat. Daar werden we gelijk weggestuurd. Nou ja, lachten we nog, iedere reis rijden we bijna een presidentieel paleis binnen of een consulaat, dus dit hoort er bijna bij! We parkeerden om de hoek maar ook daar kwamen twee mannetjes op ons af. Niet parkeren svp. Wat we kwamen doen vroeg er eentje op zijn beste Engels. Nou, gewoon een foto maken van de ingang van de dierentuin zei ik vriendelijk. De mannen keken elkaar stomverbaasd aan. Hoorden ze dat nou goed? Place of animals? Eh, ja zoiets ja? Nou dat was dus 6 km de andere kant op! Nee hè, zo’n dag?

Bij de dierentuin aangekomen, na twee wegversperringen te hebben getrotseerd, bleek de ingang niets meer te lijken op dat van de film. Desgevraagd konden we nog wel een keer een tour boeken. De lol was er een beetje af. Hier stonden we dan, hartje Warschau , 27 graden en niets te zien.

We reden door naar de oude stad en konden wonderwel gelijk parkeren. Op ons gemakje liepen we de oude stad in. Het plein was prachtig, maar zo mooi als we het de eerste keer vonden, vonden we het niet terug. Wel aten we een lekker ijsje en anderhalf uur later waren we terug bij de camper, reden de laatste 20 minuten en kwamen vervolgens bij een prachtige camping aan. Wauw, zo mooi hadden we het nog niet een keer getroffen. Gelijk werd de BBQ tevoorschijn gehaald en hadden we een genoeglijke avond, waarbij Lans ons bediende van een heerlijke BBQ en we lekker rustig binnen zaten ( want tja, ook de muggen houden hier vakantie en ze zijn hier dan ook in grote getale. Ik laat me niet gek maken, het is hier geweldig!