Zaterdag 17 juli 2021 / Amersfoort -Paderborn (287 km)

17 juli 2021 - Paderborn, Duitsland

Geslapen: Campingplatz arm Waldsee, Paderborn

Vanochtend was er al vroeg dag. Om 7:00 uur stond ik naast mijn bed, want we gaan vandaag op vakantie. Het is een rare tijd. Hoewel corona min of meer onder controle leek vorige maand, zijn de cijfers inmiddels opgelopen en is ons land weer veranderd In corona gebied. Hoewel wij allemaal deels en volledig gevaccineerd zijn Hebben we zeker niet alle bewegingsvrijheid die we zouden willen. Dat is ook de reden dat we onze reis weer hebben moeten aanpassen dit jaar. Ons eerste idee was Noorwegen, Daarna toch Bretagne, maar toen dat ook niet lukte hebben we een rondreis uitgestippeld naar zuid Duitsland. Daarna gebeurde het vreselijke. Door zeer hevige regenval is in 24 uur tijd heel Limburg, België en half Duitsland overstroomd. Vreselijk natuurlijk voor die mensen, maar ook voor ons had het consequenties. Ons eerste reisdoel lag eigenlijk in Boppard aan de moezel maar dit is nu tot rampgebied verklaard. Daarom hebben we onze reis omgedraaid en was vandaag ons reisdoel Paderborn, waar het eerder te droog dan te nat is (woorden van de camping eigenaar) . Omdat Paderborn niet heel ver weg ligt, konden we redelijk kalm aan doen. Dat was ook wel nodig, want gisteren was het niet goed gegaan bij de coronatest van Mart, dus hij moest vanmorgen opnieuw door de teststraat (ook zo’n woord dat twee jaar geleden nog niet eens bestond volgens mij). Omdat het vrij druk was overal met testen, besloten we uit te wijken naar Apeldoorn. Daar kon hij om 10:30 uur worden getest en dan waren we gelijk een klein eindje op weg.

Voor het testen sloegen de mannen nog even grote koeken in bij een mega supermarkt en toen was het 10:30 uur. Na de test dronken we op ons gemakje een bakkie en daarna vertrokken we echt. In Deventer maakten we nog een korte tussenstop bij 2 kringlopen (je bent verslaafd of je bent het niet 😏) en toen reden we door naar Duitsland. Overal kwamen we afgesloten afritten tegen. We reden rakelings langs het rampgebied. Rond 15:30 uur arriveerden we op camping Waldsee in Paderborn. Een chaotisch mannetje wees ons een plekje toe. Zeker geen geweldige plaats, maar het was een graad of 25 en er is een klein meertje op de camping, dus ik zeg: 'bommetje!!!'

Heerlijk opgefrist zitten we een uur later in het zonnetje. Overal worden we ongeveer uitgerookt, want iedereen BBQ-t hier rond 17 uur, maar wij laten ons niet gek maken. Wij hebben prima kaasbroodjes en saucijzenbroodjes dus met ons komt het goed en morgen gaan we gewoon op zoek naar een nieuwe stek. ‘ s avonds zegt Abwin: ik heb zoveel jeuk onder mijn oksels, zie jij iets bijzonders? Hij toont zijn witte onderhemd waar zeker 7 gaten in zitten. Mart herinnert zich ineens een liedje dat hij eerder heeft hoorde en zegt droog: oh dat? Dat zijn oksel motten! We snappen allemaal in 1x de clou want s middags zongen we nog uit volle borst: er wonen 2 motten in m’n ouwe jas... en die 2 motten, die wonen er pas.

Heerlijk die droge humor van onze middelste zoon.