Donderdag 29 juli / Dobriach - Bled (84 km)

29 juli 2021 - Bled, Slovenië

Geslapen: camping Sobec , Bled

Vanmorgen bijtijds opgestaan want de jongens gaan raften. Om 9 uur worden ze bij de camping opgehaald. Wanneer zij weg zijn starten Abwin en ik even rustig op met een kopje koffie. Daarna gaan we rustig aan de gang. Rond een uur of 11 wil Abwin gaan afrekenen maar dan blijkt het nationale vertrekdag te zijn. Hij heeft al een half uur in de rij gestaan (de rij is er pas 1 opgeschoten want ze houden hier van heel veel socializen.

We gaan gewoon eerst boodschappen doen. De jongens komen rond 14 uur thuis dus dan moeten we hier toch weer zijn. We rijden richting de Lidl en het valt ons opnieuw op hoe wondermooi het hier is. Wel heel toeristisch maar ja, dat snap ik wel met dit soort uitzichten.

Na de boodschappen eten we een lekker warm broodje en dan is het alweer tijd om terug te gaan naar de camping. Het bleek een goed besluit te zijn geweest om eerst de boodschappen te halen , want nu is Abwin zo aan de beurt.

Om 14 uur komen de jongens roodverbrand en met enthousiaste verhalen terug. Ze eten nog wat en dan rijden we in een uurtje naar Bled. Deze camping is supergroot maar wel erg netjes en verzorgd. Hier blijven we nog een paar daagjes en we hopen dat het weer blijft zoals nu (graad of 26 met een stralend zonnetje. We pakken de bbq tevoorschijn en dan is het leven heel goed!