Amersfoort - Hannover 333 km

18 juli 2020 - Hannover, Duitsland

vanmorgen werd de camper rond 9:30 uur ingeleverd door de huurders. Alle spullen stonden al klaar beneden, dus we konden gelijk met het grote inpakwerk beginnen. Anderhalf uur later waren we min of meer klaar voor vertrek. De reis belooft dit jaar een spannende te worden. In verband met Corona blijft het grootste deel van Nederland gewoon thuis. Omdat wij redelijk zelfvoorzienend zijn met de camper, durven we het toch aan om op pad te gaan. Tot gisteravond waren we vast van plan om naar Bretagne af te reizen. We hadden al een prachtige route uitgestippeld en we hadden er allemaal reuzenveel zin in. Helaas kregen we rond 22 uur een Appje van Ans die in Frankrijk woont. Bretagne gaat per direct op code rood schreef ze. Tja, en wat doe je dan? We keken op de kaart en overwogen nog om naar het iets noordelijkere Normandië te gaan, maar omdat ook het departement Mayenne al een code rood heeft, werd het ons te gortig. We gooiden ons hele schema om en besloten in de richting van Polen te rijden. Tussen de middag lunchten we bij Mac Donalds in Barneveld en toen kon de reis beginnen. Het eerste stuk in Nederland nam Lans voor zijn rekening. Hij wil dit jaar ervaring opdoen met het rijden in de camper. Het ging hartstikke goed. Vanaf Duitsland nam Abwin het stuur weer over en werden het saaie reisuren. Abe sliep de meeste tijd. Hij had een filmfeestje bij Joris gehad en had de ganse nacht niet geslapen. Rust die hij nu dus perfect kon inhalen, rond een uur of 17 kwamen we aan bij een (in der haast) opgezochte camping. Een drukke familiecamping, met in het midden een klein, maar fris meertje. ( https://www.hotel-birkensee-hannover.de/nl/home.html) Binnen 10 minuten na aankomst lagen Lans, Abe en ik in het water. Heerlijk om zo ff de dag van je af te spoelen. Door de lunch van vanmiddag hadden we besloten dat een brooddag wel op zijn plaats was. Nu zijn de mannen fanatiek een spelletje Mao aan het spellen onder gezellig gegiechel. Zelf zit ik met een roseetje dit verslagje te typen. Het lijkt wel vakantie!