Hannover - Frankfurt a/d Oder 355 km

19 juli 2020 - Frankfurt, Duitsland

De eerste nacht in de camper verliep redelijk. Moe van het vele en verre rijden, vielen we allemaal redelijk snel in slaap. Vanmorgen viel ons weer op hoeveel kleine kinderen hier op de camping jengelend om hun ouders heen hangen. Daar hebben wij lekker geen last van. We pakken onze zwemspullen voor een frisse, zeer frisse, ochtendduik. Dat hielden we precies 10 minuten vol en daarna begonnen zich langzaam vriesblokjes in de aderen te vormen. De hoogste tijd dus om het water uit te gaan. Na de koffie braken we op. Het is immers nog een heel eind rijden naar Frankfurt an der Oder, dat letterlijk op de Poolse grens ligt.
Uren later, zo rond 15:45 uur kwamen we flink verreisd aan op de camperplaats (https://www.campercontact.com/de/deutschland/berlin--brandenburg/frankfurt-an-der-oder/56006/marina-winterhafen). Het was benauwd en warm. Het onweer kon je bij a pakken, zo dichtbij leek het. In de campergids hadden we gezien dat er een strandje zou zijn, dus onderweg hadden we ons echt verheugd op een verfrissende duik in de Oder. Maar hmmm dat zag er niet heel fris uit. Navraag bij de beheerder leerde ons dat je heus van de steiger af mocht springen maar dat nooit iemand dat deed. Nou, wij hadden het warm, heel erg warm. Dus we namen een aanloop..... en plons, zo de Oder in. Na een rondje zwemmen waren we lekker afgekoeld en na een klein hachelijk moment, (want hoe kom je via dat crisis trapje weer aan land?) doken we lekker fris onder de douche. Het was heus een beste camperplaats hoor. Echt waar! Maar wat een muggen!!!! We werden compleet lek gestoken. Na het eten gingen Abwin en ik nog ff een rondje wandelen, maar het werd een rondje pure zelfkastijding. Compleet lek gestoken kwamen we knetter chagrijnig terug bij de camper. Net op tijd want de sluizen gingen los en het begon te plenzen. S avonds luisterden we naar een preek van ds bottenbleij. Daarna was het wel klaar. Van puur chagrijn gingen we maar vroeg naar bed.