Torun - Olsztyn 175 km

23 juli 2020 - Olsztyn, Polen

geen aanrader!

Vanmorgen best brak opgestaan. Vannacht was het koud en ik had beroerd geslapen. Nou ja, van de nood maar een deugd gemaakt en de hond een flinke wandeling gegeven. Daarna lekker ontbeten. Wat zijn opgebakken broodjes uit de oven toch lekker. Toen werd het tijd om op te breken. Vandaag moeten we 175 km afleggen, maar de navigatie verwacht dat we er 4 uur over gaan doen.
Na flinke hoeveelheden boodschappen te hebben inslagen bij de Lidl gaan we rijden. Ik kan er veel van zeggen, dat het een saaie rit was, een lange rit, bij tijd en wijle een gevaarlijke rit. Feit bleef dat we rond 15:30 uur Olsztyn in reden en toen geen zin meer hadden in nog eens 60 km rijden. We surfden wat op internet en kwamen uit bij een Adac camping in de stad. Nou, dat zit wel snor dachten we en namen de afslag. Tja, ik weet niet wie de foto’s heeft genomen, of in welk jaartal, maar ongelooflijk wat een bende. De man was alleraardigst en als het ons niet beviel waren we vrij om weg te gaan, maar ja, waarheen dan hè. We besloten te blijven en ons eigen sanitair te gebruiken. We trotseerden de heuvel die we af moesten om bij het meer te komen, maar tien minuten later lagen we als enigen in de wijde omtrek te dobberen in het ijskoude water. Het heeft toch wel wat. Na tien minuten waren we er wel weer klaar mee en gingen we lekker koffiedrinken. Nu maak ik nog een bordje oma macaroni en met een beetje mazzel maken we vanavond nog een kampvuur. Je kunt veel zeggen, maar vakantie is het wel!