Zondag 18 juli / Paderborn via Kassel - bad Kissingen (245 km)

18 juli 2021 - Bad Kissingen, Duitsland

Geslapen: knaus camping bad kissingen

Vanmorgen gingen we na de koffie op pad. Kassel was ons eerste reisdoel van vandaag. Een uurtje rijden en toen kwamen we aan bij de wasserkünste (waterval kunstwerken) van Kassel. Het was al behoorlijk druk en we aten dan ook maar snel ons broodje, want iedereen leek wel haast te hebben. Deze 300-jarige watervallen gaan namelijk maar 2x per week aan en dat wil je natuurlijk niet missen. Tien minuten later kregen we te horen dat de watervallen wegens corona niet worden aangezet. Grote on😳😩 want er lopen hier al honderden mensen in de rondte die het bericht niet hadden gehoord maar goed. Ik koop kaartjes voor de hoogst gelegen toren. Vanuit de Herkules-toren heb je een prachtig uitzicht over het dal met de bijzondere watervallen die allemaal in één lijn zijn opgesteld. Het is natuurlijk jammer dat het niet is zoals gehoopt, maar ook zonder water is het een prachtig uitzicht.

We kopen nog een ijsje en slenteren dan terug naar de camper. Onderweg besluiten we dat we er verder maar een reis dag van maken en doorrijden naar Nürnberg. Rond 16:30 uur, we rijden dan ergens ten zuiden van Fulda, gebeurt er pal voor ons een ongeluk en wij zijn Er als een van de eersten bij en vangen een jonge moeder met twee kleine kindjes op die op weg was om haar inenting te halen. Ze mankeren zo op het eerste gezicht niks, maar hun auto is helemaal Total löss. Ze zijn natuurlijk vreselijk geschrokken. Ondertussen komt er een ambulance en Abwin en Mart regelen het zeer drukke verkeer. Dan...opeens verschijnt er nog een ambulance, 5(!) brandweerauto’s en een politiewagen en breekt de pleuris uit. Abwin wordt weggestuurd op een zeer onvriendelijke wijze en de chaos in het verkeer is ineens totaal. Een beetje beduusd rijden we door en pakken de eerste de beste camping die we tegenkomen. Dat blijkt een kneiter dure camping (knaus camping bad kissingen) te zijn die ons verplicht om een nieuwe test te gaan halen. Ongelooflijk! De nieuwe regel blijkt te zijn dat we iedere 24 uur getest moeten worden. Dat is toch te gek voor woorden. Wij, die gevaccineerd zijn, extra getest dit land binnenkwamen, moeten nu steeds bewijzen dat we gezond zijn. De lol gaat er zo wel heel snel af en even overwegen we om in een rechte lijn naar Italië te rijden. We bellen Arina en daar is alles veel makkelijker. Zij is nog niet een keer gecontroleerd!

Ik baal er stevig van. We hebben al 4 reizen uitgestippeld dit jaar en nu zouden we naar land 5 moeten? Ik trek het even niet. Nu zijn we vanavond getest dus we kunnen weer 24 uur voort. We besluiten om het nog even aan te zien. Misschien kunnen we af en toe op camperplaatsen staan (waar niet gecontroleerd wordt). En als we ons dan om de twee a drie dagen gratis kunnen laten testen, misschien moeten we daar dan maar voor kiezen. Alles ligt op dit moment open en dat maakt dat ik vannacht waarschijnlijk toch iets minder rustig zal slapen.