Vannes
9 augustus 2025 - Vannes, Frankrijk
9 augustus
We hebben eigenlijk prima geslapen allemaal. Abe heeft gisteren zijn tentje nog opgegooid en vanmorgen werden we allemaal redelijk uitgerust weer wakker. Vanochtend zou er een markt zijn in Vannes . Dat stond voor ons op het programma . Abe ging er met de step op uit . Er schijnen hier allerlei wandel routes in de buurt te zijn en hij houdt daar erg van, dus hij gaat lekker wandelen.
Wij gaan samen met de step naar de stad. Daar is het echt een feestje. Het is er gezellig en alles straalt VAKANTIE uit. De markt blijkt een franse boekenmarkt te zijn en aangezien ons frans 'terrible' is, is dat niks voor ons. Het is gelukkig ook van zaterdagmarktdag en dat vinden we wel leuk. We lopen al slenterend door de stad. Tussen de middag lunchen we gezellig op een pleintje met een croque madame en een club sandwich. Daarna horen we dat Abe niet heel veel geluk heeft gehad met zijn wandeling. Daarom komt hij nog even naar de stad. Abwin gaat de hond uitlaten en Abe en ik genieten nog lekker van een ijsje in de stad. Vandaag hoeven we niet te reizen, want de camperplaats beviel zo goed en we hebben toch tijd genoeg, dus we nemen het ervan en blijven gewoon nog een nachtje. We voelen wel dat het iedere dag het een beetje warmer wordt. Komende week zal het 36° worden. Het zal mij benieuwen hoe dat zal gaan, maar daar hebben we gelukkig nu nog niet mee te maken. Het is nu “slechts 28°”.