Lomma – Oldenburg 247 km

26 juli 2022 - Oldenburg in Holstein, Duitsland

Poeh, dat was geen beste nacht. Aan de camperplaats lag het zeker niet, maar het was erg winderig en dan kan ik slecht slapen. Nou ja, vanavond weer een kans, moeten we maar denken. Bovendien is het vandaag een pittige dag. We gaan eerst nog even terug naar de winkel waar we gisteren die kleden kochten, want ze zijn vergeten om de magneet te verwijderen. Dan is het echt tijd om te gaan. We hebben besloten om niet naar Ystad te gaan, maar om onderweg naar Rodby leuke dingen te doen. In Ronnede staat een geweldige ‘boardwalk en tower’op het programma. Maar eerst nog even lunchen. Bij het park is het erg duur om 2 auto’s te parkeren, dus we rijden een eindje verderop. Daar is een leuke woonwinkel met allerlei gekke kleine dingetjes. Leuk hoor. We krijgen zelf een glaasje sparkling appelsap aangeboden. Dan gaan we naar het park. Wat is het hier leuk opgezet zeg. De attratie kost € 20 pp. Dat vind ik niet goedkoop, maar we genieten wel voor € 25. Een prachtig uitzicht is onze beloning.

Na dit uitje, splitsen onze wegen weer. Lans en Joanne gaan nog naar de kliffen van MON, wij rijden gelijk door naar Rodby. Daar hebben we gelijk de boot en voor dat we het weten zijn we al aan het varen. Daar wil ik verder weinig over (oldenburger wallmuseum camperplaats) zeggen, want ik hou niet van varen en ben blij als we aan de overkant zijn. Daar rijden we nog een klein stukje naar het dichtstbijzijnde dorp en na het tanken, strijken we neer bij de lokale thai-vietnamees. Lekker hoor. ’s Avonds, als we al bij de camperplaats in Oldenburg staan, komen Lans en Joanne om 22:30 uur. Ook zij hebben het heel leuk gehad. Kortom, het was weer een zeer geslaagde vakantiedag.