Oldenburg – Travemunde 51 km

27 juli 2022 - Lübeck-Travemünde, Duitsland

Wederom een prima nachtje gehad. Helaas begint de gemeentelijke maaiservice hier al om 07 uur, maar voor de rest heeft iedereen heerlijk geslapen.

Na het ontbijt zijn we al gelijk op de plek van bestemming voor het eerste uitje van vandaag; het openluchtmuseum van Oldenburg. Een leuk museum, waar niet alles even natuurgetrouw is nagemaakt, maar dat mag de pret niet drukken. We schieten een pijlte (of 20), kletsen wat met een engelssprekende duitser (heel grappig, hij vertelt iets, ik geef antwoord in het Duits, hij gaat stralend verder in het Engels. Zijn collega’s moesten er erg om lachen). Na een uurtje houden we het voor gezien en eten we bijtijds onze lunch.

Na het eten gaan we een stukje rijden. We willen vandaag richting Lübeck, maar als ik zie wat er hier allemaal te doen is kom ik onder andere Karl’s erlebnisdorf tegen. Hé, maar die kennen we nog uit het verleden. Een soort uit de hand gelopen mini-pretparkachtig iets, allemaal voortgeborduurd op het onderwerp aardbeien. Net als vroeger is het hier stampend druk, maar dat mag de pret niet drukken. We kopen een kleinigheid en gaan dan gezellig richting het restaurant om koffie met aardbeientaart te eten. Hmm, dass schmeckt herrlich.

Op de weg hier naar toe zijn we al even gestopt bij een Oostzee-strandje. Dat willen we nog wel een keertje, dus we rijden naar Travemünde, om heerlijk op het strand te zitten. Het is niet heel warm, maar het is wel lekker ontspannen zo met dat zand tussen onze tenen.

Om een uur of 16:30 uur rijden we richting de (enorme) camperplaats (Travemünde-Kowitzberg), maar domme ik, ik gaf aan Lans en Joanne per ongeluk een verkeerde camperplaats door. Daarom stonden zij ineens 20 km verderop. Echt een gevalletje oeps. Gelukkig vatten ze het sportief op en gingen ze maar gelijk ff de Audi laden. Dit is zelfs in Duitsland nog een hele toer. Ze moesten wel langs 4 laadpalen om de auto vol te krijgen. Voordeel was wel dat ze precies op tijd aankwamen voor het eten. Lekkere aardappelsalade met sla (ja Monique die had je moeten wassen van tevoren -> nou ja, zand schuurt de maag) en een cordon blue.

Na het eten gaat de rest van het gezin nog gezellig een eindje varen in Lübeck. Zelf blijf ik lekker thuis. Heerlijk met een boek, m’n knutsels en een reisdagboek om bij te werken. Ik vermaak me prima.