Mölle – Lomma 90 km

25 juli 2022 - Lomma, Zweden

Naast http://www.lommacamping.se

Vanochtend doen we de klussen allemaal wat kalm aan en we rijden iets voor tienen van de camping af. Hier verderop zit een keramiekwinkel en daar willen we nog even heen. Als we aankomen, blijken het allemaal outlet stores bij elkaar te zijn. De keramiek is niet interessant maar onze jongeren kopen armenvol met kleding bij de lokale 157 (zo heet de winkel echt) en daarna gaan we ‘los’ bij de dollarstore. Iedereen heeft het ontzettend naar de zin.

Om een uur of 12 bedenken we ineens, dat we nog een programma hebben. De kinderen nemen de camper richting Lund en gaan lekker zwemmen. Wij doen de boodschappen met de Audi en rijden richting Helsingborg om te laden. Daar hebben we enorme mazzel. De laadpaal doet het niet met onze pas. Dan komt er een mevrouw aangebeend en met een snelle rats haalt ze haar pas door het apparaat en rijdt weg. Wij staan er naast en zien hoe na een minuutje ineens onze laadpaal begint te werken. Ze heeft de paal per ongeluk geactiveerd in plaats van gestopt! Ik zeg; dank u sinterklaasje! Een half uurtje later, als wij geluncht hebben met broodjes van de Lidl bij de waterkant, gaan we de stad in. Het is een mooie stad, met veel oude gebouwen. We moeten er nogal veel moeite voor doen, maar uiteindelijk krijgen we ook nog 2 stepjes geactiveerd en dan zoeven we met z’n tweetjes de stad door. Er is een hele mooie arcadeboog die je kunt beklimmen. Erg mooi allemaal. We maken aardig wat foto’s. Dan rijden we nog een keer door naar de haven, waar we de ferries naar Denemarken af en aan zien varen. Erg leuk om te zien.

Op de weg naar Lund, zien we nog een woonwinkel. En laten we daar nou geweldige vloerkleden voor zeer weinig op de kop kunnen tikken. We zijn heel blij en rijden snel het laatste stukje door naar de kinderen. Die hebben de camper al geparkeerd staan ergens, zodat we gelijk de stad in kunnen. Vanavond hebben wij namelijk een enorme luxe; we worden mee uiteten genomen door Lans en Joanne. Heerlijk is het. Terwijl het buiten ongelooflijk hard regent, genieten we binnen van een gezellige en lekkere maaltijd.

Daarna rijden we door naar de camperplaats; we slapen nu op de plaats naast die nare camping in Lomma. Deze is gratis en dat is natuurlijk een prachtig woord. Joanne slaapt binnen vanavond, want er is slecht weer opgegeven en we hebben een tent die alleen geschikt is voor mooi weer. De anderen slapen in hun eigen tentje. Welterusten.