Travemunde – Solltau 151 km

28 juli 2022 - Soltau, Duitsland

We hebben besloten om niet verder te reizen naar het oosten (Wismar), maar toch een beetje richting Nederland te rijden. Het is er beter weer en het is tenslotte ook al donderdag. In ruil daarvoor staan we vanavond lekker op een camping. Daar heb ik ook wel weer zin in. Het is verrassend hoe snel je een warme douche gaat missen na een dag op het strand.

Abwin heeft een heel groot attractiepark opgespoord en dat ligt net iets voorbij Bremen in Solltau. Dat wordt de bestemming voor morgen, dus vandaag rijden we nog een een stuk.

Als we er onderweg achterkomen dat het dakluik niet goed gesloten is, gaat Abwin even van de snelweg af. Precies lang genoeg voor ons om die leuke woonwinkel te bezoeken die we vanuit onze ooghoeken hebben gespot.

Na nog een lamp te hebben gekocht voor de slaapkamer (de 6e deze vakantie -> gevalletje oeps) rijden we tevreden weer door.

Lunchen doen we op de parkeerplaats bij de Lidl. We kopen ook gelijk hapjes voor de borrel van vanavond. Gezellig.

Om 15uur komen we aan op de camping in Solltau. Het ligt hier zo op het zicht erg afgelegen en we hebben moeite moeten doen om het te vinden. De tomtom wees ons nog op de achterkant van het park en zo komt het dat we redelijk verreisd de camping oprijden. Maar dan komen we erachter wat een rust en ruimte we hier hebben. In het midden van het enorme veld ligt een vuurplaats. Gaan we het dan toch nog meemaken, dat kampvuur? Vol goede moed ga ik op zoek naar hout dat hier bij bosjes te vinden is. Lans en Joanne worden gebeld met de opdracht om smores te scoren (iets wat hier 6 supermarkten kost!). Dan gaan we ff lekker borrelen. Gezellig hoor. Als we uiteindelijk het hout naar de vuurplaats gaan slepen krijgen we ineens een probleem. Het is ons al eerder opgevallen, maar er zit hier op het veld zo’n echt ss-ertje. Hij bemoeit zich met ALLES. Ook met de mover van de man die net een caravan heeft gekocht. Door die man ziet de caravan heel het veld voordat ie op zijn plek staat. En nu bemoeit die l.. zich met ONS vuur. Mart en Abe hebben ergens een verwaterd handgeschreven briefje ontwaart, waarop staat dat er wegens brandgevaar geen kampvuur mag worden gemaakt. Lans meent zich ook te herinneren dat hij iets bij de receptie heeft gezien, dus Mart en Abe gaan het bij de receptie even navragen. Op het moment dat zij komen aanlopen, houdt die ss-er een getypte brief onder hun neus waarop een VERBOD tot het maken van een kampvuur staat geschreven. Sneu mannetje. Het leidt ertoe dat Abwin vol bravoure het hout naar de vuurplaats versleept en ondertussen luidkeels verkondigt dat het vuur over een half uurtje zal worden aangestoken. De ss-er houdt alles scherp in de gaten. Het is echt heel jammer dat het niet mag. Een kampvuur miste ik nog wel deze vakantie, maar ja, veiligheid gaat voor alles.