Zondag 25 juli / Lucca - Monterosso 114 km

25 juli 2021 - Monterosso al Mare, Italië

Geslapen: camperplaats arena sosta , il poggio. Monterosso

Vanmorgen zijn Abwin en Abe begonnen met een frisse duik. Daarna deden we onze klussen en reden we bijtijds de camperplaats af. In Lucca hoeven we gelukkig niet op zoek naar een parkeerplaats, die hebben ze hier in overvloed. We lopen het oude gezellige stadje in en schieten foto na foto. Het is hier prachtig en omdat het weer niet geweldig is, is het ook niet druk.

Op een plein zit een man de cello te spelen. Het past perfect in deze ambiance.

Wanneer we een stukje verder lopen, kunnen we een 4-persoonsfiets huren. Ja, dat is leuk!

We hebben de grootste lol en zien het hele stadje.

Een uurtje later gaan we terug naar de camper en lunchen we met een lekker broodje.

Dan gaan we naar Pisa. Dat is ongeveer 15 kilometer verderop. De zo’n is doorgebroken en het is zo’n 35 graden. Erg warm dus. We maken snel de foto’s die we echt graag wilden en gaan dan op pad naar Monterosso, een klein plaatsje aan de bloemen Rivièra. Tjonge, het is een barre tocht met zeker 200 haarspeldbochten. Halverwege maken we een kleine ruststop om de zee te zien, maar het is hier zo gruwelijk toeristisch dat je er niet goed van wordt. We maken een foto en gaan weer verder. Het uitzicht vanaf de berg op de baaien is waanzinnig mooi en we genieten, ondanks de pittige tocht, erg van het uitzicht.

Op het einde rijden we helaas nog een stukje verkeerd maar om 18:30 uur rijden we eindelijk de camperplaats (veredelde parkeerplaats halverwege een berg) op. Het is een erg gewilde plek en we mogen blij zijn dat Abwin gisteren had gereserveerd want later op de avond worden er zeker 10 campers weggestuurd en je kunt hier in de buurt echt nergens anders terecht. Wij gaan uit eten bij het restaurant aan de overkant van de weg. Aardige bediening maar veel te chique voor mij en ik ga met honger het restaurant uit. Gelukkig hebben we in de camper nog heerlijke tiramisu en dat samen met een kop koffie, vind ik een mooie afsluiter van een leuke maar zeer intensieve dag.