Maandag 26 juli / Monterosso - Parma (160 km)

26 juli 2021 - Parma, Italië

Geslapen: camperplaats arena sosta camper Parma (prima plek)

Vannacht hebben we allemaal erg beroerd geslapen. Het was bloedje warm in de camper en dat bevorderde de slaap bepaald niet. Maar ja, dit is het. Vandaag willen we het stadje Monterosso bezoeken. De mevrouw van de camperplaats geeft ons een lift de berg af. Het is inderdaad een aller schattigst stadje en we maken volop foto’s. Daarna nemen we de trein ( hoe eenvoudig klinkt dat hé - haha- niet dus-dertien had pech). Als we in het stadje Manorolo aankomen begint het grote genieten (en het grote zweten) pas echt. Het stadje, dat al gesticht is 1000 v.Chr. ligt tegen een rots aangeplakt en het is prachtig. We maken heel veel plaatjes. Maar, het is dus ook heel benauwd warm en daarom hebben we het idee opgevat om de dame van de camperplaats te bellen voor de lift terug. Helaas pindakaas, zij kan ons niet ophalen. Gelukkig vinden we al snel een taxi die ons voor 10 eurootjes naar boven brengt. We zien het al helemaal zitten. Even de tank legen en dan lekker op het heetst van de dag in de camper naar Parma rijden. Haha, niet dus. De slagboom zit dicht en als we de eigenaar bellen geeft hij aan dat hij er pas rond 18 uur zal zijn. Nou, daar zitten we dan. Het is 13:30 uur en het grote wachten kan beginnen. We maken van de nood een deugd en maken d’r een luie middag van. Om 17:15 uur komt de camper baas chagrijnig het terrein op. We kunnen vertrekken. Daar maken we gelijk gebruik van. Het lijkt 2 uurtjes rijden te zijn naar Parma, maar die gekke navigatie stuurt ons weer langs weggetjes die helemaal niet geschikt zijn voor ons. Uiteindelijk pakken we de ouderwetse kaart erbij, en dan zitten we binnen een mum van tijd op de snelweg en rijden we met een sneltreinvaart richting Parma. Onderweg maken we een eet stipje. We hebben nog altijd zin in een echt Italiaanse pizza, dus die halen we af. Blijkt het de enige Italiaan in heel Italië te zijn die die krengen laat verbranden. We eten de pizza’s op maar echt lekker zijn ze niet. Daarna rijden we weer met gezwinde spoed door en om een uur of 21:30 uur komen we aan bij de camperplaats. We schenken iets lekkers in, branden een citronella kaarsje, snijden een worstje en een stukje Italiaanse kaas en we voelen ons al snel weer op en top.