Dinsdag 20 juli Innsbruck

20 juli 2021 - Innsbruck, Oostenrijk

Geslapen; camping Innsbruck

Best heel lekker geslapen hier. Er zijn wel veel steekvliegen heeft Abwin gisteren pijnlijk moeten concluderen, maar dat lijkt het enige negatieve hier. Als ik de hond uitlaat, lijkt het er zelfs op dat we ons hier bij de camping kunnen testen.  Dat blijkt pas in de middag te kunnen, maar het plan is geboren, wij blijven nog een dagje hier. We kopen bij het kristal museum een Innsbruck pas en daarmee mogen we heel veel dingen gratis doen, mag ook wel, want voor die pas betalen we €50 p.p.

Het kristal museum is prachtig, echt een vakantie-uitje. We hebben nu al meer het vakantiegevoel dan dat we tot nu toe hebben gehad. Daarna gaan we gelijk door naar de stad. Het is even  zoeken naar een parkeerplaats (die blijkt ook gratis te zijn 👌 en dat fijn want Oostenrijk is duuuuur). Dan gaan we met z’n allen naar het treintje dat ons bij de gondel brengt. De hond vindt het spannend, wij vinden het prachtig. Wat een geweldige uitzichten daarboven. We genieten met volle teugen. We zien bergen van bijna 3000 meter hoog en maken hele fotosessies. Dit is vakantie ten top! Daarna lopen we de oude stad in en kunnen gelijk worden getest. De tester is niet zachtzinnig maar binnen 20 minuten hebben we weer Voor 72 uur vastgesteld dat we door kunnen. Het was de bedoeling om in de stad iets te eten maar dat blijkt duur en niet lekker. Daarom houden we het bij een drankje en gaan bij een pizzeria in het winkelcentrum dichtbij de camping eten. Daar krijgen we pizza’s die niet eens op ons bord passen. Heerlijk!

Om 20 uur komen we moe, maar zeer voldaan terug op de camping. Deze dag krijgt van ons een dikke negen!