Esbjerg -Nyborg 167 km

21 juli 2022 - Nyborg, Denemarken

We hebben heerlijk geslapen allemaal. Fris en fruitig beginnen we aan de dag. We hebben afgesproken dat de jongeren met z’n allen wat dingen buiten de camping gaan doen en dat Abwin en ik even bij de camper blijven om wat praktische klussen op te ruimen.

De kinderen hebben het leuk. Ze bezoeken de 9 meter hoge mansbeelden in Esbjerg en gaan daarna luxe boodschappen doen in de Fortex en ook zorgen ze nog dat de Audi weer wordt opgeladen. Om 12:30 uur treffen we elkaar ergens onderweg bij de snelweg, op weg richting Kolding.

Na de lunch rijden we het laatste stukje en dan gaan we lekker shoppen in Kolding. Interieurzaken te over hier in deze plaats. Ze hebben erg leuke spullen, maar tjonge ook hier hangt een fiks prijskaartje aan. We houden het bij window-shopping, kopen een lekker ijsje en gaan dan terug naar de auto om het laatste stukje af te leggen. We willen in Odense overnachten en dat is nog een uurtje rijden.

Eenmaal bij de camping in Odense aangekomen, vissen we, voor het eerst achter het net. Er is geen plek meer op de camping. We besluiten om nog een stukje extra te rijden. Het is tenslotte pas 17:15 uur en als we nog een klein stukje verder rijden, hoeven we morgen minder lang als we naar Kopenhagen willen. We maken gebruik van de apps (wat is het toch een zegen dat die dingen bestaan) en zien al snel dat er in Nyborg net naast de snelweg een camperplaats is (Nyborg Rasteplads – Knudshoved). We treffen het en er is nog plaats. Het waait inmiddels behoorlijk en er valt een drupje regen, maar dat geeft niets, want we zijn er! Ik maak een lekker bordje eten (gebakken aardappels, sperciebonen en een filetlapje) terwijl de rest doorloopt naar het uitzichtpunt verderop.

Na een half uurtje gaan we bijna aan tafel. Het toilet wordt nog één keer gebruikt en dan gebeurt er een vervelend iets; de klep van het toilet breekt af! Grmmmblll. Het zit ook niet mee deze vakantie. Gelukkig is er op de camperplaats een eindje verderop een toiletgebouw dus we kunnen het voor vanavond oplossen, maar morgen moeten we echt op zoek naar een kampeerartikelenwinkel.

Vanavond besluiten we ook, mede door de harde wind, om geen tenten op te zetten. Lans slaapt in de auto, Abe en Mart bovenin en Joanne op de tafel. Ik ben benieuwd of dit gaat werken. Wordt vervolgd…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl