Nyborg – Lomma 182 km

22 juli 2022 - Lomma, Zweden

www.lommacamping.se

Pffff, nou dat viel niet mee. Iedereen stond een beetje brak op vanochtend. We waren al bijtijds op want we willen stipt om 10 uur in Slagele staan. Daar is een winkel die hopelijk een cassette voor onze Thetford verkoopt.

Om precies 10 uur staan we voor de winkel. De eigenaar is verbaasd dat er al gelijk klanten zijn, maar hij helpt gewillig én… ze hebben de gewenste cassette. Tien minuten later schuiven we de nieuwe cassette op z’n plek en kunnen we richting Kopenhagen. We tanken nog even en drinken en passant een lekker kopje koffie. Daarna rijden we de laatste kilometers naar de hoofdstad. We denken even makkelijk te parkeren, maar haha, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan zeg. Overal staan bordjes dat je een bekeuring van € 1700 kunt verwachten als je er parkeert. Bovendien vindt men onze camper te vervuilend om de stad te betreden. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. De stemming zakt even onder het nulpunt. Daarna herpakken we ons, eten een boterham en rijden 9 km verderop om onze camper ergens op een achteraf parkeerterreintje te kunnen parkeren.

Als we Kopenhagen binnenrijden, zien we al snel een prachtige toren ( Verlossingskerk). De kerk moeten we natuurlijk nodig even van binnen bekijken, maar het beklimmen van de toren is niet alleen keiduur maar ook erg ingewikkeld om kaartjes voor te bemachtigen. Nu we maar een middagje tot onze beschikking hebben, besluiten we hieraan niet te veel tijd te besteden. We rijden snel door naar de gezellige drukte van de Nyhavn. Daar springen de jongens lekker op de trampoline, eten we een lekker ijsje en genieten we van alle flanerende mensen. Dan rijden we door naar een ander deel van de stad. Hier zou men spectaculaire kaneelbroodjes verkopen. Nou, dat willen we natuurlijk niet missen. Zoals overal is het ook hier weer moeilijk om te parkeren. Daarom blijft Abwin even in de auto als wij de laatste 300 meter naar de winkel lopen. Arch… deze winkel is gesloten, de mensen zijn op vakantie. Weet je wat wij doen? Wij zijn nu precies klaar met Kopenhagen. Wij gaan lekker naar Zweden.

We boeken snel een camping (http://www.lommacamping.se)  voor vanavond en karren de laatste 60 km naar Lomma. Daar treffen we een rommelige camping aan die praktisch vol zit. Gelukkig is er voor ons nog een plekje (weliswaar zonder elektriciteit maar goed). Er zijn geen douchedeuren en mijn wc kan niet op slot. Ik voel geen klik met deze camping. Maar goed, we kijken wel. Morgen is er weer een nieuwe dag en kunnen we weer andere leuke dingen beleven.