Lomma-via Malmö- Mölle 90 km

23 juli 2022 - Mölle, Zweden

Deze camping is niet geweldig, maar ik heb eigenlijk prima geslapen. De kinderen wat minder helaas, maar ook dat kan gebeuren. We rommelen wat rondom een douche-beurt (lastig met weinig privacy) en dan rijden we zo snel mogelijk weg. Het doel van vandaag is Malmö. Dat is een half uurtje rijden. We hebben nu van tevoren ingecalculeerd dat we niet met de camper de stad in mogen dus we hebben een winkel uitgezocht waar ik toch al naar toe wilde om eventueel een lamp te scoren. De Mio, de Mio, de Mio is gre-eat (op de wijs van ‘visite, visite). We vinden het allemaal een leuke winkel en we scoren niet 1, niet 2 maar wel 5 lampen. Joehoe…. I love Sweden.

Daarna stappen we in de auto (nadat we Molly nog even hebben uitgelaten). Inmiddels is het weer duidelijk minder geworden. Het miezert een beetje. We rijden de stad in, op weg naar de foodhallen. Parkeren is best ingewikkeld en als het niet lukt met betalen, rijden Lans en Joanne naar een andere parkeerplek, terwijl wij alvast de foodhal betreden. Hmmm, allerlei lekkere geuren komen ons al tegemoet. Abwin, Mart en ik gaan voor een kommetje Thaise lekkerigheid, terwijl Abe voor een overheerlijke pizza gaat. Dan komen ook Lans en Joanne, die een pizza en een bordje met garnalen verorberen. Het is allemaal erg lekker. Dan lopen we een klein eindje naar het museum van Malmö. Het is een techniekmuseum en we hebben een genoeglijk uurtje. Overigens, dit museum is reuzegoedkoop. Voor het eerst deze vakantie dat we enthousiast kunnen zeggen dat een uitje voordelig is. We blijven tenslotte hollanders he.

Om 15:30 uur houden we het voor gezien en keren we terug naar de camper en naar Molly. We moeten nog een kleine 1,5 uur rijden om op de landtong van Mölle te komen.

Wat is dat trouwens een leuke omgeving zeg. We genieten volop van de kleine schattige raampjes en de roodgeschilderde huizen hier, het is duidelijk het zweedse vakantieland van de plaatjes. Ook de camping is een dikke 9 (firstcamp Mölle – Höganäs). Fijn hoor! Omdat we ’s middags al warm aten, eten we ’s avonds nog een boterham en de kinderen gaan schaken en de omgeving verkennen. Dit is vakantie.